Margurite, Ny deltagare Hjärnskadeenheten


Hej alla
Jag heter Margurite 48 år.
Jag råkade ut för en inte så vanlig hjärnskada, herpes encefalit. För mig har det inneburit att jag börjar om med mitt liv. Jag börjar verkligen om med allt som att klä sig äta som man föds på nytt.
Det har nu gått snart 2 år och jag går sakta framåt. Nyfiken som jag är om någon annan har drabbats av detta, det skulle vara trevligt att få veta. Då kan man alltid byta erfarenheter och få tips och sådant.
Jag jobbar just nu med korsord för att lära mig ord. Datorspel tränar jag också på. Läsa är jätte roligt något som jag sakta har börjat med.

I januari den 18 rättare sagt började jag på MISA. Jag måste ta foton så att jag hittar till rätt ställe. Jag har nu fotat för att hitta till rätt ställe.

Vid nästa tillfälle använde vi hobby kortlek för att hitta saker som är viktiga t e x intressen datorer, meditation, jogga och läsa o s v. Nu när vi har börjat har jag fått mycket insikt om mig själv jätte roligt att göra små framsteg hela tiden.

Den 27 januari hittat jag hit själv ifrån ingången och sex trappor upp jätte stolt.

/Margurite

Lämna en kommentar