Att vara jag


Att vara jag är inte lätt. Särskilt inte när man dubbelbokar sig i emellanåt. Det är jobbigt när man kommer på de. Varför tänkte jag inte där. 
Och hur många gånger får man dubbelboka sig innan man sviker folk? Jag kämpar med det ofta, att jag dubbelbikar mig. Jag blir ledsen och kan inte förstå varför jag gör det. 
Jag känner mig själv gamska bra och vet att det blir så här för mig bär det är för mycket okring mig.
Jag känner mig ofta misslyckad och skamsen när jag kommer på att jag dubbelbokat mig. ”Man är ju inte mer en människa” brukar folk säga. Och alla kan ju dubbelboka sig. Men det känns som att det bara är jag som gör det och ingen annan. 
Nåja det finns inget att göra åt det här, så man får ta nya tag och se till att man glr det så lite som möjligt. 

Kommentera

