Teaterrecension: ” All of my dreams come true”/ Teater Kompaniet 1 i Stockholm tisdagen 170529


Jag var på en teaterföreställning på en teater i Stockholm som heter: Kompaniet 1 tisdagen 170529 och såg föreställningen: ” All of my dreams come true”.

” All of my dreams come true” är en föreställning med två skådespelare, en man och en kvinna som enligt min personliga uppfattning spelar två karaktärer som båda två anser att de är inne i varsin djupa depression.

Mannen och kvinnan diskuterar enligt min uppfattning meningen med livet. Varför livet och världen ser ut som det gör. Varför man inte för att fly undan all lidande och smärta som finns i världen kan få försvinna in i en Walt Disney alternativ- verklighet där man kan få leva som Snövit, Askungen eller Joakim Von Anka?

Jag tycker att den manliga respektive kvinnliga skådespelaren i ” All of my dreams come true” är som två stereotyper som ska spegla hur det är att vara en ung kvinna/ respektive en ung man i Sverige idag. Man ska oroa sig för omvärlden. Man ska vara deprimerad. Man ska ha ångest inför framtiden.

Men jag tyckte ändå att föreställningen.  ” All of my dreams come true” var en jättebra föreställning och mycket tänkvärd och väl värd att se som jag varmt vill rekommendera alla att gå och se så länge den går på Teater Kompaniet 1 i Stockholm.

Kommentera

